maanantai 5. tammikuuta 2009

Uusi vuosi ja uudet kujeet

Tällä kertaa ei tule kuvia, kun ei ole nyt ohjelmaa millä laittaa niitä tänne. Mutta lupeissa on, että saan sellaisen omaan kannettavaani ihan lähi päivinä.

Joulu oli ja meni sairastellessa flunssaa ja rippeitä taudista tuntunee vielä olevan jäljellä. Mutta niinhän se on, ettei hyvää kannate hevin antaa pois.
Uutta vuotta ei myöskään meillä sen kummemmin juhlittu. Muutamat raketit ammuttiin ja perunasalatia a`la nakit syötiin- siinä se.

Joulun aikaan polttelin kyllä kynttilöitä, joita olin itse kynttilän valukurssilla tehnyt. Olin tosi pettynyt, koska ne kaikki valuttivat aivan mahdottomasti. Sotkivat kaikki liinat, vaikka oli kuinka isot aluset, niin aina falskasi jostain. Savuttamista niissä ei ollut lainkaan, se oli positiivista. Mutta sekin iso vähän Aallon maljakkoa muistuttava kaksi sydäminen kynttilä paloi aivan oudosti. Toinen puoli humahti yks kaks pohjia myöden ja toinen paloi vain keskeltä jättäen korkeat suipot tornit pystyyn, kunnes valutti yhdeksi mössöksi kaiken massan.
Liekkö massassa jotain hämminkiä vai valajassa, sitä en tiedä. Mutta pettynyt olin kovasti.

Jotain käsitöitä olen tehnyt. Ristipistoja olen yrittänyt väkertää, mutta siinä silmäni tahtovat vastustaa. Välillä näkö heittää niin, ettei näe edes kunnolla neulaa ja välillä kaikki näkyy niin kirkkaasti aivan kun katselisi suurennuslasin läpi.

Olen sitten myös vähän ommellut paria tilkkutyöjuttua, mutta ne ovat vielä vaiheessa jonkin aikaa.
Neulonut olen sukkia ja kaulahuivin ja pipon.
Olen myös ommellut parit fleese haalarit prototyypiksi yhdelle alihankkijalle. Josko siitä saisi jotain pientä puuhaa kevät talvella tiedä häntä. Aika näyttää.

Mutta tälläinen päivitys tälle kertaa, ensi kerralla enempi ja toivottavasti jotain kuvia myös.

Ei kommentteja: