tiistai 16. syyskuuta 2008

Yllätys postia ja kudonta kokeilua

Eilen sain postin mukana ruskean ison paksuhkon kirjekuoren ja olin ihmeissäni. En siinä hytinässä edes ehtinyt lukea keneltä se oli kun jo olin avaamassa kirjettä....Sitten paljastui esiin sisältö. Arvasin heti, että nyt olen saanut paketin Marilta, kun osallistuin hänen blogissaan PIF:iin. Ja niinhän se oli.


Mari oli tehnyt minulle ihanat siniset sukat, juuri minun lempparisinisestä langastakin kaikenlisäksi. Kokokin oli ihan passeli. Kiitos, kiitos tosi paljon.

Tänään laahustin tuonne pihan perälle omaan käsityöhuoneeseeni ja yritin sielläkin viettää aikaani, kun ei tosiaankaan aika kulu nyt millään. Löysin sieltä nurkasta kahdet pienet kangaspuut, ajattelin kuvata ne ja laittaa nekin tänne. Jos joskus saisi niilläkin jotain tehtyä kokeiluja.


Tässä ylemmässä kuvassa on hieman isommat puut, pöytäpuut. Niillä ajattelin koeilla joskus jotain pientä poppanaliinaa ja kenties pellavaliinaa. Nämä puut vaativat vähän entrausta. Pitää hankkia kaie sekä tehdä vähän niisiä lisää sekä etupuuta vähän uudistaa tai tehdä kokonaan uusi, kun on niin kulunut. Nyöritkin ajattelin vaihtaa samalla. Ompahan sitten hyvä peli, millä tehdä kokeiluja.

Kun taas nämä puut ovatkin sitten minulle vähän mysteerit. Pienet ovat ja somat. Näihin ei tarvitse kuin vain laittaa loimi. Mutta mitä näillä tekisi, mihin näitä on mahdettu joskus käytää? Se on minulle mysteeri. Jotain kaulaliinaa ajattelin tässä koeilla tai jotain pientä....en tiedä vielä mitä...


Nappasin myös kuvan isoissa puissa olevasta huovasta. Sitä olen yrittänyt vähän kutoa, joka päivä ehkä noin 20cm. Sen enempää ei kädet anna tehdä. Siitäkin loppuaika on jo tuskaisaa. Mutta kyllä se siitä edistyy, pikkuhiljaa. Periksi ei anneta.
Huomenna olisi TAAS lääkärille meno, mitähän se nyt sitten sanoo?
Huomenna ajattelin mennä vähän kaupungille shoppaileen, tuli kirjakaupasta mainoslehtinen ja siinä oli jotain mielenkiintoista mitä pitää käydä vähän tarkemmin tutkimassa.
Ja onhan minulla vielä käyttämättä se pienen lankapuodin lahjakorttikin. Sielläkin voisi käydä. Työmaallakin ajattelin mennä piipahtaan. Huomiseksi on siis ihan mukavaa tekemistä ja päivä kuluu varmaan ihan kivasti.

1 kommentti:

Tuula kirjoitti...

Tsemppiä sinne sairastuvalle:) Olet saannut tosi ihania juttuja, kauniit nuo Marin neulomat sukat ja kaunis on Jaanana pistelemä avaimenperäkin. Toivottavasti alkaa maailma valkenemaan vähitellen. Ehtisitkö tulla vaikka vain käväisemään Tilda-kerhossa? Saisit sieltäkin vähän piristystä, siellähän ei välttämättä tarvitse tehdä mitään:) Saitko multa sähköpostia? Lähetin perjantaina mutta tunnetusti Sonera on taas tökkinyt. Jaksamisia:)